Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Bola tmavá a daždivá noc. Kráčal som prázdnou ulicou a rozmýšľal, o čom bude môj ďalší článok.
Vtedy predo mnou prudko zabrzdilo čierne auto. Vyskočil z neho muž v maske, schytil ma za golier a k hlave mi priložil zbraň.
“Texty,” povedal hlbokým hlasom, “napíš článok o tom, aké sú texty dôležité…”
Dobre, tento príbeh som si vymyslel.
Ale začítali ste sa, však?
Možno ste dokonca zadržali dych a prestali ste vnímať, čo sa okolo vás deje.
Ako to je možné?
Jednoducho. Takúto moc majú obyčajné SLOVÁ. Teda, sú síce obyčajné, ale nie hocijaké.
Tie správne slová sú ako čarovný prútik, s ktorým dokážete (takmer) hocičo – zvýšiť svoje predaje, získať nové kontakty alebo rozpútať svetovú vojnu.
(VAROVANIE: Nikdy magickú moc slov nezneužívajte na manipuláciu ľudí a iné škaredé veci! Všetko z nasledujúceho zoznamu môžete získať, aj keď so slovami budete narábať slušne a eticky.)
Pekný dizajn je fajn. Nemám proti nemu nič. Super moderná webstránka plná krásnych, profesionálnych fotografií určite už na prvý pohľad zaujme.
Ale…
Ale dizajn nie je to najdôležitejšie na webstránke.
Je to text. Text predáva. (Aj keď pekná webstránka tomu tiež môže pomôcť.)
A hneď vám to aj dokážem.
Predstavte si, že sa chcete naučiť kódovať webové stránky. Otvoríte si teda Google a zadáte niečo v štýle “kurz tvorby webových stránok”. Otvoríte si prvý odkaz.
Stránka vyzerá krásne, moderne, profesionálne. Farby sú dokonale zladené. Obrázky sú úchvatné. A potom začnete čítať…
“Vitajte na našich stránkach! Naša spoločnosť sa zaoberá organizovaním vzdelávacích kurzov z oblasti IT technológií už od roku 2009. Naši lektori sú skúsení IT odborníci s niekoľkoročnou praxou z oblasti vzdelávania. Kurzy sú určené pre každého, kto má záujem sa oboznámiť s problematikou webového dizajnu. Obsahom kurzu je výučba jazykov HTML, CSS a JavaScript….”
Stavím sa, že ste to ani nedočítali do konca.
Skúsite teda inú stránku. Je celkom obyčajná. Hneď si však všimnete veľký nadpis:
“Naučte sa vytvárať moderné webové stránky už za 5 hodín, aj keď nie ste technický typ”
Wow, to znie ako niečo pre vás! A tak čítate ďalej:
na konci budete vedieť sami vytvoriť profesionálnu a responzívnu webstránku
naučíte sa, ako si kúpiť doménu a vybrať webhosting
budete vedieť písať kód v jazykoch HTML a CSS
aj pre úplných začiatočníkov
“Kurz bol skvelý. Žiadna nudná teória, hneď sme si všetko vyskúšali v praxi. Minulý týždeň som vôbec netušil, ako vytvoriť webovú stránku, teraz to už zvládnem úplne sám. Ako webdizajnér som už získal prvé zákazky, takže to, čo som zaplatil za kurz, sa mi už niekoľkonásobne vrátilo. – Tomáš z Bratislavy”
Tak, ktorý kurz by ste si vybrali?
Nepochybujem o tom, že ten druhý. A to dokonca aj vtedy, keď by bol o niečo drahší, ako ten prvý.
A na to, aby som vás presvedčil, mi stačilo len nejakých 100 slov.
Takže si zapíšte do diára, dvakrát podčiarknite a zakrúžkujte, nechajte zarámovať, vytesajte na kamenné dosky: Správne slová dokážu zázraky. Obyčajný text predáva. Vaše tržby závisia od toho, aké slová použijete!
“A ktoré sú to? Aké slová mám použiť, aby sa mi peniaze samé hrnuli na účet??”
Fajn. Vidím, že ste si už uvedomili moc slov.
Preto vám túto múdrosť dám zadarmo: Nikoho (okrem vašej mamy) nezaujíma, aký ste úžasný. Každý sa zaujíma o seba. Každý chce vedieť, čo z toho bude mať on.
Ak chcete rozlúštiť, čo to znamená pre texty na vašej webovej stránke, nenechajte si ujsť školenie so slovným mágom Petrom Čelkom “Texty, ktoré predávajú”.
A teraz nemyslím ten zaľubený odkaz, čo ste poslali spolužiačke v ôsmej triede.
Ale princíp je vlastne ten istý.
Správnymi slovami si viete s návštevníkom vašej stránky vytvoriť vzťah. Cíti, že mu rozumiete. Dôveruje vám. Verí, že viete vyriešiť jeho problém. Hltá každé vaše slovo. A nakoniec vám dobrovoľne a bez nátlaku zaplatí za vaše služby.
Skúste si napríklad predstaviť, že už nehľadáte kurz webdizajnu, ale chcete schudnúť.
Narazíte na stránku tohto výživového poradcu:
“Som akreditovaným trénerom a výživovým poradcom od roku 2001. Absolvoval som niekoľko školení v zahraničí a získal som certifikáty ako “Výživové poradenstvo” a “Zdravé telo – zdravý duch”. Počas mojej 20 ročnej praxe som pomohol už mnohým ľuďom s ich nadváhou.”
Ak na vás tento text pôsobí podobne ako na mňa, asi by ste nezdvihli telefón a nedohodli si s ním stretnutie. Pravdupovediac, ani veľmi nevyzerá, že by vám chcel pomôcť.
A potom objavíte toto:
“Keď som mal 23, uvedomil som si, že s mojou váhou 115 kíl to už ďalej nepôjde. Nevedel som si kúpiť žiadne oblečenie a bolo nepredstaviteľné, aby som zbalil nejaké dievča.
Skúšal som rôzne diéty, ale nič nepomáhalo. Buď som na to nemal nervy alebo som pribral naspäť. Potom som objavil spôsob, vďaka ktorému sa mi podarilo schudnúť 20 kíl za 3 mesiace. Konečne niečo, čo fungovalo!
Teraz sa cítim perfektne. Mám 78 kíl, úžasnú ženu a moje sebavedomie je späť. Rozhodol som sa pomáhať aj ostatným a ukázať im, aké jednoduché a úžasné je zbaviť sa nadváhy. Napĺňa ma, keď vidím ako sa zas usmievajú a žijú svoj život naplno.”
Tento výživový poradca vie, ako sa cítite a čím si prechádzate. A keď to zvládol on, tak to s jeho pomocou zvládnete aj vy, nie?
Viete, aký je rozdiel medzi týmito dvoma šampónmi?
- obsahuje pantenol a vitamín B
- vyrobený s použitím najmodernejších technológií
- upravuje pH vlasovej pokožky
- obsahuje esenciálny olej z ľevandule
- vaše vlasy zanechá hebké na dotyk a viditeľne žiarivejšie
- o 90% pevnejšie vlasy už po prvom použití
- nadobro vás zbaví lupín a suchej pokožky
- podmanivá vôňa levandule vydrží celý deň
V skutočnosti nijaký. Ale stavím sa, že by ste chceli mať ten druhý.
Pravda je taká, že váš produkt môže úžasný. Moderný. Krásny. Účinný. Ten pravý pre vášho zákazníka.
Ale ak mu to nevysvetlíte, nikdy na to nepríde. A nikdy si ho nekúpi.
Ale pozor! Skôr, ako sa pustíte do opisovania všetkých skvelých skvelých vlastností vášho produktu, spomeňte si, čo som vám prezradil pre chvíľou.
Pamätáte si, ako som vravel, že nikoho nezaujíma, aký ste úžasný? Že sa každý zaujíma len o seba?
Pri vašich produktoch to platí dvojnásobne: Nikoho nezaujíma, aký ten šampón je. Každý chce mať iba krásne vlasy.
Že neviete, čo to znamená?
Asi budete musieť pozrieť tento záznam zo seminára “Texty, ktoré predávajú”…
Psst!
Niečo vám pošepkám:
Mnoho podnikateľov nevie, ako silu slov využívať. To znamená, že ak sa túto najsilnejšiu predajnú zbraň naučíte ovládať, získate obrovský náskok.
(Však ste si to v hlave čítali potichu, ako keby som naozaj šepkal? Ďalší dôkaz toho, akú silu majú obyčajné slová!)
Ľudia sú neustále bombardovaní reklamami, ktoré ich otravujú a snažia sa im niečo nasilu predať.
Ale ak viete ako na to, dokážete vytvoriť neodolateľný text, ktorý pritiahne ich pozornosť. Ochotne si ho prečítajú od začiatku až do konca. A keď sa potom rozhodnú kúpiť si váš produkt, ešte vám budú vďační za to, ako ste im pomohli.
Usmievate sa v duchu, lebo sa vám to zdá pritiahnuté za vlasy? Tak si prečítajte moje referencie… alebo referencie hociktorého iného úspešného podnikateľa 🙂
Doteraz to boli len samé zaujímavé reči o textoch, ktoré dokážu predávať.
Ale teraz pôjde do tuhého.
Vyberte si papier a pero, čaká vás test!
Otvorte si svoju webstránku. Prečítajte si, čo tam píšete o sebe, svojej firme, svojich produktoch… Nájdete tam aj vety z nasledujúceho zoznamu?
Ak ste v mysli zaškrtli aspoň jednu možnosť, pravdepodobne vaša webstránka nezarába toľko, koľko by mohla.
A pritom by iba stačilo použiť iné slová…
Skúste ich zmeniť a uvidíte. Príklady pre inšpiráciu nájdete aj v tomto článku. A keby ste predsa len boli stratení, ešte vždy sa môžete prihlásiť na tento záznam zo seminára “Texty, ktoré predávajú” s majstrom slov, Petrom Čelkom.
P.S.: Máte otázky? Napíšte mi ich do komentára, možno vám prezradím nejaké z tajomstiev predajných textov 🙂
Peto, Martin. nepochybujem, ze sa da takto efektivne popisat aj produkt cestovnej kancelarie. Mam konkretne na mysli nejaky zajazd. Ako by ste sa s tym textom pohrali v tomto pripade? je to predsa len ine ako pri produkte. Pracujem so slovickami, uvidite, vyskusate, zazijete, odnesiete si jedinecny zazitok. Napada vas nieco vhodne, co by sa v tejto brandzi dalo pouzit?
Ahoj Michal.
Ja by som sa pozrel na recenzie na danú oblasť alebo hotel. Zistil by som, čo ľudia chvália a na čo sa sťažujú.
Potom by som použil ich slová a zvýraznil to, čo chvália.
Poukázal by som na to, že problémy, na ktoré sa ľudia sťažovali sú odstránené (ak je to pravda – nikdy neklam).
Dúfam, že som aspoň kus zodpovedal tvoju otázku 🙂
Kľudne sa ďalej pýtaj S pozdravom
Peter „Peo“ Čelko
Ahojte ja by som rada vedela ake slova pouzit ked som financny sprostredkovatel.Teda riesim uvery hypoteky poidtenai atd.
Dakujem za odpoced
Ahoj Martin, díky za inspirativní článek! Dunato! 🙂
Parádny článok. Začnem písať trochu inak.
Skvele. Som rád, že sa článok páčil 🙂