Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Chceli by ste, aby vaši fanúšikovia viac reagovali na vaše príspevky alebo aby vám Facebook (alebo Instagram) získaval viac klientov?
V tom prípade by ste sa mali držať týchto rád, ktoré Facebook zverejnil na svojom webe. Rady sú rozdelené do viacerých oblastí.
V tomto článku si ich spoločne prejdeme a rád vám k nim pripojím aj ďalšie tipy ako ich využiť v praxi.
Na záver si môžete stiahnuť aj príručku, v ktorej nájdete všetky tipy zhrnuté. Takže poďme na to 🙂
Ak chcete, aby vaše príspevky mali viac lajkov, komentárov a zdieľaní a ľudia vás viac na vašich fanpage sledovali, tak je dobré byť osobnejší.
To sa prejavuje v tom, aké statusy pridávate a ako komunikujete s fanúšikom vašej fanpage.
Ak chcete byť osobnejší, tak texty píšte v prvej osobe (ak máte svoje podnikanie postavené na vlastnej osobe). Snažte sa používať jazyk, ktorému ľudia rozumejú a píšte tak, ako hovoríte.
Vyvarujte sa „klasickému korporátnemu jazyku“, ktorý znie ako keď príspevky píše robot. Z textu by malo byť cítiť, že za ním je osoba z mäsa a kostí.
Ak chcete, aby vás ľudia viac sledovali, tak pridávajte obsah (teda príspevky), ktoré nenájdu nikde inde len u vás.
Môžete napríklad pridávať príspevky zo zákulisia, zdieľať svoje osobné skúsenosti alebo ísť vo svojich radách viac do hĺbky ako vaša konkurencia.
So sociálnymi sieťami je to ako s cvičením. Keď chcete nabrať svaly alebo schudnúť, tak potrebujete chodiť cvičiť pravidelne – niekoľkokrát do týždňa. Keď chcete byť úspešní na Facebooku alebo Instagrame, tak potrebujete pridávať príspevky pravidelne.
Facebook vo svojej príručke odporúča pridávať príspevky jedenkrát denne.
Realita je však taká, že okrem toho, čo Facebook odporúča, je dobré brať do úvahy, koľko vás stojí vytvorenie príspevku a ako sa to prejaví vo vašom podnikaní (keďže využívame Facebook alebo Instagram pre rast nášho podnikania).
Takže počet príspevkov za týždeň môže byť iný než raz denne. Avšak základ je pridávať príspevky pravidelne. Ideálne je, keď si vytvoríte redakčný plán a toho sa budete držať.
Ľudia na svojich fanpage často robia jednu chybu. Používajú jeden typ obsahu. Napríklad pridávajú na svoju fanpage len obrázky alebo len videá. Pokiaľ chcete osloviť viac ľudí, tak pridávajte rôzne typy príspevkov – video, obrázok, príbeh…
Každému človeku totiž vyhovuje niečo iné. Niekto radšej sleduje videá, niekto príbehy, niekto živé videá a niekto obrázky. Každý sme iný.
Ja napríklad videá na Facebooku vôbec nesledujem. Ak by som bol váš potenciálny klient, tak ma tvorbou videí neoslovíte. Ale keď budete pridávať odkazy alebo obrázky, tak je dosť možné, že ma zaujmete.
Preto buďte kreatívny a pridávajte rôzne typy príspevkov.
Mnohí ľudia, ktorí využívajú sociálne siete na podnikania si neuvedomujú, že Facebook alebo Instagram je o obojstrannej komunikácii.
Svoju prácu na Facebooku si zjednodušili len na to, že pridávajú príspevky a nijako sa nesnažia o vzájomnú komunikáciu.
To nie je správne, pokiaľ chcete vybudovať silnú komunitu fanúšikov.
Ak chcete získať skutočných fanúšikov, začnite si vážiť ich reakcie a povzbudzujte ich, aby s vami komunikovali. Môže to dosiahnuť tým, že :
Ak toto budete robiť, tak vytvoríte skutočne silnú a lojálnu komunitu vašich fanúšikov, ktorí vás budú mať radi a budú od vás nakupovať.
Pokiaľ chcete svoju komunikáciu s fanúšikmi ešte vylepšiť, začnite pravidelne sledovať facebookové štatistiky. Tie vám lepšie pomôžu pochopiť, kto je vašim fanúšikom, aké príspevky by ste mali tvoriť, aby ste ich zaujali.
Ja napríklad sledujem štatistiky na svojej fanpage každý deň a hľadám, čo stojí za tým, že niektoré príspevky sú úspešné a niektoré naopak neúspešné.
Vďaka štatistikám môžete svoju stratégiu a komunikáciu neustále vylepšovať.
Príbehy sú dnes veľmi populárne. Najskôr ste ich mohli vidieť na Instagrame a neskôr aj na Facebooku. Ich obrovská výhoda spočíva v tom, že sú viditeľné len 24 hodín (pokiaľ ich neuložíte). Takže sa môžete s fanúšikmi podeliť o skutočné okamihy z vášho života a byť tak o veľa autentickejší.
Môžete si nastaviť, aby sa príbehy z Instagramu zobrazovali aj na Facebooku. Vďaka tomu vaše príbehy uvidí o veľa viac ľudí. Treba si dať však pozor, pretože nie všetky funkcie, ktoré sú v príbehoch na Instagrame, sú aj na Facebooku.
Napríklad odkaz, ktorý môžete dať do príbehu na Instagrame (ak máte viac ako 10 000 sledovateľov), nebude aktívny a príbeh bude bežať aj na Facebooku.
Stále viac a viac ľudí sleduje na Facebooku alebo Instagrame videá – najmä na mobiloch. Pokiaľ teda točíte výlučne pre Facebook začnite uvažovať nad tým, že ho nebudete točiť v klasickom formáte na šírku, ale v štvorcovom formáte.
Aby ľudia vedeli o čom je video, tak vždy pridajte popis videa a taktiež náhľadový obrázok. Vďaka tomu vaše videá zhliadne väčší počet ľudí.
Mnohí ľudia sledujú na mobile videá bez zvuku. Aby videu porozumeli, pridajte do videa titulky alebo natočte ho tak, aby bola hlavná myšlienka pochopiteľná aj bez pustenia zvuku.
Živé vysielania sú teraz veľký trend, pretože sú autentické a podporujú vzájomnú komunikáciu. Pokiaľ sa cítite na to, že budete naživo, tak určite sa do nich pustite.
Počas živého videa sa ľudí pýtajte, presne ako to robia spíkri na školeniach a vyzývajte ľudí ku komunikácii. Na záver vysielania ich vyzvite, aby sa prihlásili k odberu vašich živých videí. Vaše publikum tak bude neustále rásť.
Občas mi niekto v skupine Online lídri napíše, že mu niekto ukradol FB stránku alebo zapol reklamu. Aby sa vám toto nestalo je dobré mať dvojfázové overenie. Tu je návod ako si ho môžete nastaviť.
Okrem neho odporúčam aj tieto ďalšie veci:
Ak máte problémy s nevhodnými komentármi, tak si môžete nastaviť filtre napríklad na slová, ktoré keď sa vyskytnú v komentároch, tak sa automaticky skryjú. Tu je návod ako si nastaviť na Instagrame a tu na Facebooku.
Takže toto bolo niekoľko tipov ako byť úspešný na Facebooku alebo Instagrame. Verím, že vám pomôžu k tomu, aby vaša fanpage alebo skupiny boli pre vás skutočným zdrojom klientov (a nie len stratou času).
Pokiaľ chcete lepšie využívať potenciál získavania klientov z Facebooku, tak vám rád pomôžem v niektorom z mojich online kurzov alebo ma oslovte a rád vám pripravím školenie šité na mieru pre vašu firmu alebo tím.
No a na záver tu je ešte sľúbená príručka vypracovaná priamo Facebookom.
Martine, moc děkuji za tenhle článek – je tam shrnuté opravdu to nejdůležitější! Velmi ráda ho nasdílím mému týmu.
Bára, som veľmi rád 🙂 A taktiež ďakujem a nazdieľanie medzi tvoj tím. Ten Facebook a správa fanpage nie je veda, treba len robiť to čo funguje a čo sám Facebook radí.
Vďaka Martin za hodnotné informácie. Najmä ta časť, aby sme boli viac osobní sa mi zdá pravdivá a zároveň výzvou. Treba sa s tým vyhrať a mať cit na to, aby človek vedel odhadnúť tú správnu hranicu.
Super clanok! Este jednu vec by som pridal k bezpečnosti, a to sú záložní admini. To znamená dôveryhodní ľudia, ktorí síce stránku nespravujú, ale v prípade tvojich problémov s „osobným účtom“ ti pomôžu dostať sa naspäť k adminovaniu FB stránok a FB skupín. Ja mám toľko záložných adminov, že ich už ani na jednej ruke nespočítam.
Super tip 🙂 A ešte by som dodal, že by to mali byť ľudia, ktorí majú bezpečné heslo k Facebooku 🙂