Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Dospieť k rozhodnutiu urobiť si vlastný web je skvelé.
Ak si však budete myslieť: „Mám web, teraz mi zákazníci budú volať samí“, tak môžete byť veľmi sklamaní. Možno ste už také sklamanie aj zažili.
Prečo? Na väčšine webov je veľa prekážok, ktoré bránia tomu, aby web predával.
Mnohí potom nechápu, ako je to možné. Hoci majú na pohľad pekný web, nijako sa to na ich tržbách nepodpísalo. Nič sa v ich peňaženkách nezmenilo.
Pravdepodobne je problém v tom, že sa na webe dopúšťate chýb, ktoré vám bránia zarábať.
Spísal som pre vás najdôležitejšie chyby na webe, ktorých som sa dopúšťal aj ja a ďalší odborníci z praxe. Vy ich už robiť nemusíte. Vy môžete na vašom webe naozaj predávať. Teda, ak sa poučíte z chýb iných. 🙂
Stáva sa, že keď človek začína podnikať, uvažuje nad tým, čím začne. Hlavou mu chodí kopa myšlienok, čo všetko by mohol alebo vedel robiť. Nevie sa rozhodnúť, aby neprišiel o zákazníkov. Najradšej by robil aj to, aj tamto.
Keď robíme toho veľa, je logické, že nerobíme nič poriadne.
Priznajme si to. Náš čas, naša práca sa nesústreďuje poriadne na jednu vec. Delíme ju medzi viac vecí, aktivít, preto sa ničomu nevenujeme, ako sa vraví „na plné gule“. Dajte do toho všetko.
Ľudia nie sú blbí. Vedia, že jeden človek nemôže byť expert na všetko.
Sústreďte sa na jednu vec a robte ju poriadne.
Dali by ste si urobiť poistku tomu, kto tetuje kerky a okrem toho je aj finančný a výživový poradca? Ja teda určite nie! Určite by som vyhľadal profíka.
Stáva sa, že si realiťák urobí web. Realiťák nielenže na webe predáva a prenajíma nehnuteľnosti, ale sa aj snaží rozširovať si svoj tím. Takto to nepôjde. Ak áno, tak len ako v lete na saniach.
Prečo? Na webe sa nedá loviť dvoch zajacov. Pokiaľ to takto budete robiť, nebude to nikdy fungovať tak, ako by mohlo. Nedosiahnete výsledky, aké by ste dokázali dosiahnuť, keby ste robili len jednu z týchto vecí a intenzívne sa jej venovali.
Alebo, v poriadku. Urobte si a poriadne rozbehnite najskôr web na reality. Keď vám začne zarábať, začnite pracovať na ďalšom webe. Nemiešajte hrušky s jablkami, lebo budete veľmi sklamaní.
Nezabudnite! Oblasť, ktorej sa rozhodnete venovať musí byť špeciálna, ale aj dostatočne široká.
Ako to myslím? Na Slovensku asi nemá význam ako poisťovák špecializovať sa na poistenie lietadiel. Mohli by ste sa napríklad zamerať iba na životné poistenie.
Viete, ako reagujú ľudia na vaše produkty a služby? Či sú s nimi spokojní? Čo im prinášajú? Či im dostatočne pomáhajú? Viete to alebo sa len domnievate, že to viete?
Ak to neviete od nich, tak sa ich to určite opýtajte. Získajte spätnú väzbu – referenciu.
Referencia má pre vás veľký význam:
Referencie predávajú
Vezmite si za príklad seba. Keď si chcete niečo kúpiť, do niečoho investovať peniaze, nechcete urobiť chybu. Zisťujete, čo na ten produkt alebo službu, hovoria iní. Aký majú názor tí, ktorí s tým majú skúsenosť. Hľadáte referencie. Ak nájdete dobré ohlasy, kúpite si to. Je to tak?
Referencia vám pomôže rozhodnúť sa, keď váhate. Referencia dá zelenú vášmu rozhodnutiu.
Problém mnohých webov je, že majú odfláknuté predajné stránky.
Prídete k nim a na prvý ani druhý pohľad poriadne nezistíte, čo vlastne robia, s čím vám vedia pomôcť. Majú na stránke možno nejaký zoznam produktov, aj tie nejasne a hmlisto popísané.
Nikde však zákazník nenájde nič pre seba. Nikde sa nedočíta, že napríklad pomáha ľuďom ušetriť peniaze, alebo vybrať najvýhodnejšiu hypotéku, dostať sa čo najlacnejšie k vlastnému bývaniu a pod. Nikde nie je napísané, aký jeho problém to vyrieši, a čo z toho bude mať.
To je základná chyba. Hovorte a píšte o výhodách a úžitkoch. O tom, čo tým človek získa. Aký to má pre neho zmysel, prínos, čo mu to prinesie. To je to, čo predáva. Nie vaše služby, ani vaše produkty.
Veľmi dobrou formou, ako priblížiť zákazníkom vaše služby je video. Môžete v ňom riadiť vašu komunikáciu, nie tak ako pri písanom texte. Vo videu prezradíte úžitky a výhody postupne. Ukážete tak ľuďom, že nekupujú mačku vo vreci, ak sa rozhodnú pre vás.
Túto chybu ste určite postrehli. Prídete na web a napravo nájdete logá s preklikmi na iné stránky, iné eshopy, iné obchody a služby.
Vy, keď prídete do obchodu, tak vás nikto neposiela do obchodu kamoša, že?
Normálny obchodník alebo predavač je rád, že ste tam a urobí všetko pre to, aby ste sa zdržali, čo najdlhšie a nakúpili.
Tak by sme to mali robiť aj na našich weboch. Zabudnime na podporu kamarátovho webu, či eshopu.
Na sidebare (tak sa odborne nazýva tento priestor) sa zamerajme na to, aby sme získavali adresy na potenciálnych klientov, aby sme ich motivovali kúpiť. Prípadne sa im v tejto časti predstavme, aby sme si získali ich priazeň a dôveru. Všetko ostatné vyhoďme von. Všetky ankety a cudzie reklamy, ktoré zbytočne trieštia pozornosť ľudí, tam nepatria.
Blogujete a posielate ľuďom zo svojej databázy pravidelne vaše články? To je skvelé.
Ak to ale robíte bez správneho záveru, bez výzvy a predajného emailu, odozvy na vaše články nebudú často smerovať k objednávkam, ako by ste si želali. Čo tým chcem povedať?
Treba byť srdcom poradca a hlavou predajca. Iba tak zarobíte peniaze a budete môcť ľuďom aj naďalej radiť.
Zakončite každý email, ktorý posielate vašej databáze vetou ako: „Ak potrebujete poradiť, som tu pre Vás“ a uveďte kontakty na seba. Alebo im rovno ponúknite váš produkt aj s linkom, kde si ho môžu hneď objednať.
Nebojte sa predávať. Za prvé, ľudia to potrebujú občas podať polopate. Za druhé, ak vašu ponuku nepotrebujú, tak nezareagujú, takže nemáte čo stratiť. Je to iné, ako keď predávate tvárou v tvár, osobne.
Ako sa vraví: „Hanbliví obchodníci majú chudé deti.“ Treba nielen radiť, ale nezabúdať aj predávať a ponúkať pomocnú ruku svojim klientom individuálne, nielen prostredníctvom rád v článkoch.
Toto sú veci, ktoré zvyšujú schopnosť vášho webu predávať. Tak už iste chápete, kde a prečo má váš web rezervy.
Viete, čo treba vylepšiť, aby ste zbytočne neprichádzali o zákazníkov a získali si ich na svoju stranu.
Pretože, ak váš web nebude mať schopnosť predávať, stane sa len nič nehovoriacim, krásnym, ale nepredajným výkladom. Takým, ktorý nemá dvere do obchodu. Takže zákazníci nemajú možnosť vojsť dnu, vyskúšať si krásne šaty, ktoré v ňom videli. Preto nikdy nezistia, že im sadnú ako „riť na šerbel“ a nekúpia si ich.
Ak vylepšíte váš web o rady v tomto článku, nič podobné vám nehrozí.
Ďalšie účinné tipy, ako zvýšiť silu vášho webu predávať, očakávajte už čoskoro.
Super článok ,ďakujem .
Som rád, že sa článok páči 🙂