Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Slovenský prezident Andrej Kiska patrí k politikom, ktorí aktívne využívajú sociálne siete (Facebook, YouTube) na to, aby boli v kontakte so svojimi fanúšikmi a voličmi.
To, ako využíva Facebook, môže poslúžiť ako vzor nielen pre ostatných politikov, ale aj obchodníkov a podnikateľov.
Na Facebooku by mal byť dnes každý obchodník a podnikateľ. Hovoríte si prečo? Lebo na Facebooku sú vaši potenciálni klienti.
Dnes je na Facebooku už viac ako 2 000 000 Slovákov a 4 000 000 Čechov. Nie sú to len tínedžeri, ale ľudia v produktívnom veku, ktorí sú vaši potenciálni klienti.
Napr. štatistika z roku 2013 hovorí o tom, že 12% Čechov na Facebooku má menej ako 18 rokov. Zvyšných 88 % ľudí je v produktívnom veku.
Obchodníci, ktorí toto vedia, aktívne využívajú Facebook na komunikáciu. Pravdepodobne to vie aj Andrej Kiska, lebo aktívne využíva Facebook. Napríklad jeho novoročný príhovor ste mohli vidieť nielen v televízii, ale aj na jeho facebookovej stránke. A nie je to len novoročný príhovor, čo nájdete na jeho facebookovej stránke.
Či už v osobnom profile na Facebooku, alebo na vašej facebookovej stránke, by titulná fotka nemala nikdy chýbať. Neustále sa stretávam s osobnými profilmi obchodníkov, ktorým titulná fotka chýba, ako napríklad v tomto príklade.
Ak nemáte titulnú fotku, tak nevyužívate potenciál Facebooku na maximum.
Je to ako by ste mali možnosť mať zadarmo billboard, ktorý vidia všetci vaši priatelia, ale vy ste to nevyužili. Práve titulná fotka je to, čo najviac upúta pohľad, keď si niekto zobrazí váš profil na Facebooku.
Keď budete uvažovať nad tým, čo si dať ako titulnú fotku, tak sa inšpirujte práve u Andreja Kisku.
Dajte si tam fotku, ktorá človeku, ktorý príde na váš facebookový profil alebo vašu facebookovú stránku, jasne napovie, čo robíte alebo čím sa zaoberáte.
Andrej Kiska to urobil veľmi dobre, lebo z jeho titulnej fotky je na prvý pohľad jasné, že sa jedná o slovenského štátnika.
Jedna často zanedbávaná časť osobného profilu a facebookových stránok je sekcia o vás alebo o firme. Všimnite si, že Andrej Kiska využíva tento priestor naplno.
Keď kliknete na jeho facebookovej stránke na informácie, tak zistíte, že má vyplnený stručný popis, bio, ocenenia, webstránku. Zjednodušene povedané využíva maximálne priestor, ktorý mu facebook ponúka.
Odporúčam vám, aby ste si aj vy na svojich Facebookových stránkach a osobných profiloch vyplnili všetko, čo vám Facebook ponúka a môže vám pomôcť vykresliť vás ako odborníka v očiach vašich potenciálnych klientov a fanúšikov.
Na facebookovej stránke by ste mali mať vyplnené:
Stručný opis
Opis (Bio)
Ocenenia (ak nejaké máte)
Web stránku
Jednotlivé typy facebookových stránok umožňujú vyplniť rôzne údaje. Napríklad pri kamennej predajni môžete vyplniť otváracie hodiny, mapku s polohou. Vyplňte teda maximum vecí, ktoré vám Facebook umožňuje.
V osobnom profile by ste mali mať vyplnené:
Prácu a vzdelanie
Odborné zručnosti
Informácie o vás
Životné udalosti z vášho pracovného života
Kontaktné informácie
Ďalších 5 tipov, ako využiť osobný profil na Facebooku, aby ste vyzerali ako odborník a získavali ľahšie klientov nájdete tu.
Súčasťou Facebook stratégie by malo byť využívanie videa v profile alebo na stránke. Video na Facebooku od mája do júna 2014 zaznamenalo nárast v počte videní o 50 %. Denne si ľudia na Facebooku pozrú viac ako 1 miliardu videí.
Cisco predpokladá, že v roku 2017 bude 79 % obsahu na webe vo forme videa. Preto tí, ktorí dnes točia videá, získajú obrovský náskok pred ostatnými.
Ani Andrej Kiska v tomto smere nezaháľa. Aj on v poslednom období začal pridávať na svoju facebookovú stránku video. Tu je príklad:
Preto pokiaľ chcete získať väčší dosah vašich príspevkov, tak začnite používať video.
Cieľom pridávania príspevkov na Facebook je dosiahnuť, aby dané príspevky videlo, čo najviac ľudí a čo najviac ľudí na ne reagovalo “páči sa mi”, komentármi alebo zdieľaním.
Z výskumu, ktorý realizovala stránka pizzaseo na 52 765 firemných statusoch vyplynulo, že statusy vo forme obrázku (alebo fotky) fungujú najlepšie. Mali o 36 % viac “páči sa mi” ako priemerný príspevok.
Keď sa zahľadíte na fan page Andreja Kisku, tak zbadáte, že najviac príspevkov na stránke sú práve fotografie a obrázky. Z posledných 20 príspevkov je 16 príspevkov obrázkových (fotky), 3 video príspevky a jeden textový príspevok.
Keď sa pozriete na profil Andreja Kisku, tak k fotkám pridáva veľmi dlhý komentár. Je to dobrá stratégia, lebo okrem obrázkov veľmi dobre fungujú aj dlhé príspevky, ktoré majú viac ako 1000 znakov.
Vyplýva to tiež z výsledkov výskumu realizovaného stránkou pizzaseo.sk, kde zistili, že príspevky nad 1000 znakov majú o 26 % viac “páči sa mi” ako priemerný príspevok.
Ja na svojej facebookovej stránke Predajné techniky tiež využívam dlhé príspevky a fungujú lepšie než niektoré obrázky alebo videá. Tu je jeden z príkladov.
Pokiaľ chcete teda dosiahnuť vyššiu zapojenosť a viac “páči sa mi” od svojich potenciálnych klientov, tak používajte dlhé textové príspevky ako Andrej Kiska na svojej fan page.
Toto bolo 5 lekcií o facebook marketingu, ktoré sa môžete naučiť od nášho prezidenta Andreja Kisku. Odporúčam, začnite ich používať vo svojej praxi. Získate tým vyššiu zapojenosť vašich priateľov a fanúšikov, viac ľudí bude vidieť vaše príspevky a najmä budete viac zarábať.
Pokiaľ sa zaujímate o facebook a chcete viac, tu nájdete ďalších 5 tipov, ktoré vám pomôžu lepšie využiť váš osobný facebookový profil na získavanie klientov.
Ak sa vám článok páčil, dajte mu páči sa mi alebo ho zdieľajte so svojimi priateľmi. Tiež ma potešia vaše komentáre.
Ok, super článok, vdeo to hej – avšak ako to začať? Treba kameru, scénu, svtlá, mikrofón a tak… To mám troška obavy.
Dlhé príspevky na FB – OK, avšak pri tvorbe webu sa hovorí, aby vety a príspevky neboli dlhé, bolo zachované riadkovanie a odseky. Priznám sa, ten hustý text sa mi nechce ani čítať.
Marek, skvelá pripomienka:) Začať sa dá veľmi jednoducho aj s mobilným telefónom. Dnes telefóny robia kvalitné videá. Bežne ľudia točia videá napr. na iphone. V podstate dostačujúcu techniku má takmer každý k dispozícií. Treba sa len rozhodnúť a začať. Svoje prvé video som točil pred dvoma rokmi na požičanú kameru. Dnes točím na zrkadlovku za 400 eur. Keď som si ju však kupoval, som netušil, že to zvládne aj môj iphone.
Čo sa týka toho druhého, tak na webe je popísaných veľa hlúposti, ktoré píšu pseudoexperti. Na internete sa hovorí, že ľudia nechcú čítať dlhé články – to je hlúposť. Pozrite počet zdieľaní na mojich článkoch. Hýbe sa rádovo v stovkách. Pravda je taká, že ľudia, ktorí tvrdia, že dlhé články nefungujú nikdy nenapísali dlhý článok. Ja mám web aj s dlhými článkami a web s krátkymi článkami. A tie dlhé články fungujú lepšie (práve ste na webe s dlhými článkami, web s krátkymi článkami je http://www.predajnetechniky.sk)
Je pravda, že článok musí byť štruktorovaný do odsekov, musia byť podnadpisy atď. No nič to nemení na tom, že dlhé príspevky (aj neštrukturované) fungujú na Facebooku. Mám to overené vo svojej praxi. Pozrite moju fanpage, pomerne často ich využívam: https://www.facebook.com/pages/Predajne-techniky/191050300994572