Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
Ako by sa vám páčilo, keby niekto predával za vás? Išiel namiesto vás za klientom, predstavil mu vašu ponuku a pokúsil sa za vás predať.
A ak by sa to podarilo, tak vy by ste boli ten obchodník, ktorý zinkasoval províziu. Páčilo by sa vám to?
Dlhé roky môj predaj vyzeral takto: Chodil od domu k domu, od klienta ku klientovi a predstavoval ponuku mojej firmy (pozn. samozrejme najskôr som spravil analýzu potrieb :).
Tento spôsob fungoval a funguje dobre. Ale nie každému…
Asi pred 4 rokmi som začal robiť veci inak než ostatní – (trocha NARUBY) a jednoduchšie. Vďaka tomu moje príjmy išli hore. NIEKOĽKONÁSOBNE!
Najskôr len o 100 €, neskôr o 200 €, o 1000 € a dnes je to rádovo o niekoľko tisíc. Za minulý mesiac mi tento iný spôsob zarobil 9020 € (obrázok z môjho fakturačného systému) a to aj napriek tomu, že je „uhorková sezóna“. Mimo uhorkovú sezónu je to číslo oveľa vyššie.
Úplným základom je zmena myslenia. Musíte začať myslieť trocha inak, než ostatní. Ľudia častokrát zabúdajú na jednu vec, ktorú definoval už Albert Einstein:
Ak robíte tú istú vec, tak nemôžete očakávať iné výsledky!!!
Nikdy nedosiahnete výrazný úspech, keď budete robiť všetko rovnako ako doteraz. Áno môže sa stať, že natrafíte na lepšieho klienta a v daný mesiac zarobíte viac. Áno to sa môže stať. Ale nárast príjmu nebude trvalý :(.
Aj mne sa stalo, že v jednom mesiaci som natrafil na dvoch dobrých klientov a na mojej províznej páske som mal o 4 000 € viac než bežne, ale na druhý mesiac som sa opäť vrátil tam, kde som bol (nehovoriac o tom, že moje extra provízie som extra rýchlo rozflákal).
Preto jednoducho zmeňte myslenie a to, ako veci robíte.
Viete, čo je jeden z hlavných dôvod prečo ľudia v obchode nezarábajú viac než priemer? Jednoducho stále používajú tie isté techniky predaja, ktoré sa používali pred niekoľkými rokmi. Pritom tie už dávno tak dobre nefungujú (ako fungovali kedysi).
Klienti ich poznajú, sú voči nim imúnni a najmä myslenie klientov je úplne iné. Viac o tom hovorím v ebooku „Psychológia klienta“, ktorý si zdarma môžete stiahnuť tu:
STIAHNITE SI ZDARMA EBOOK: Psychológia klienta
Preto začnite používať aj iné – moderné techniky predaja, napr. začnite používať email na to, aby ste predávali viac (ten zárobok, o ktorom hovorím vyššie, je práve vďaka využitiu emailu na predaj).
Email je v podstate niečo ako najatý predajca, ktorý ide za vás za klientom, klientovi predstaví vašu ponuku a on sa následne rozhodne, či váš produkt kúpi alebo nie (či vám zavolá, aby ste uzatvorili obchod).
Email za vás „odrobí“ tu najťažšiu robotu, osloví klienta, presvedčí ho a vy len dotiahnete obchod do konca a zinkasujete províziu. Práve vďaka využitiu emailu v procese predaja som zniekoľkonásobil svoje príjmy, lebo email umožnil, aby sa o mojej ponuke dozvedeli tisícky ľudí.
Viem, čo si teraz hovoríte…„Ale moje produkty sa nedajú predávať na webe.“ Odpoveď je, že ani nemusia. Email vám môže poslúžiť na to, aby klient zdvihol telefón a zavolal vám.
Je obrovský rozdiel, keď voláte klientom a žiadate o stretnutie vy alebo klienti volajú vám. Keď klienti volajú vám, tak väčšinou je to – čo stretnutie, to obchod. Predstavte si, keby z každého stretnutia, ktoré spravíte, bol obchod. Koľko by ste zarábali?
Niektorí to už robia a majú s tým BRUTÁLNE VÝSLEDKY. Pozrite sa na email, ktorý mi prišiel včera od Jara Ileka:
Pred troma rokmi som poradil jednej obchodníčke, aby využila email na predaj. Bolo to v období, keď sa prechádzalo na jednotné sadzby v životnom poistení. Odporučil som jej, nech napíše email všetkým svojim známym, že životné poistenie pre ženy zdražie.
Poslala email 100 ženám (niektoré boli kamarátky, niektoré klientky) a vďaka tomu sa jej ozvali 3 ženy a uzatvorila 3 zmluvy životného poistenia.
Zárobok z týchto troch zmlúv bol vyšší, než priemerný mesačný príjem na Slovensku! A to nemuselo byť všetko.
Predstavte si, že by mala zoznam 1000 emailov. Koľko by to bolo? Je to jednoduchá matematika – 10 krát viac! (Ak zo 100 emailov 3 zmluvy, tak z 1000-ky 30 zmlúv).
Začiatkom tohto roka som si pozval na webinár Radka Hanuša, ktorý tiež využíva email na predaj svojich služieb a produktov. Radek na webinári prezradil, koľko ľudí sa mu ozvalo naposledy, keď poslal email.
Bol som z toho prekvapený, lebo sa mu ozvalo až 15 ľudí, ktorí mali záujem, aby im Radek refinancoval hypotéku. Webinár s Radkom Hanušom si môžete pozrieť tu:
V realitách to používa Martin Tesárek. Martin si vďaka emailom a webu za minulý rok prilepšil o 750 000 Kč (26 954 €), to je niečo cez 2200 € mesačne. Ak by to nerobil, tak tieto peniaze by jednoducho nemal. (musím ho pozvať na webinár, nech vám o tom viac porozpráva).
Veľmi dobre táto technika funguje aj v iných oblastiach napr. v maloobchode. Často ju využívajú napr. eshopy, lebo skvele funguje.
Avšak bežní obchodníci a remeselníci ju zatiaľ neobjavili a takmer vôbec ju nevyužívajú. A to je naozaj škoda (podobne ako techniku, o ktorej som písal v minulom článku Ako zarobiť 803 000 €). Poďme sa teda pozrieť na to, ako využiť email na predaj.
Na to, aby to fungovalo, musíte dodržať všetky tieto kroky. Pokiaľ ich nedodržíte, tak jednoducho prídete o slušné provízie.
Vytvorte si tabuľku v exceli. Do prvého stĺpca zadajte meno klienta, do druhého priezvisko a do tretieho jeho email. Ideálne je si tabuľku uložiť vo formáte csv, keby ste v budúcnosti chceli kontakty importovať do nejakého emailového softvéru (čo vám aj odporúčam).
Do tabuľky si zapíšte všetky mená vašich existujúcich klientov. Ich maily často krát nájdete na zmluvách, objednávkach, faktúrach a vizitkách.
Nezabudnite však aj na potenciálnych klientov. Pokiaľ sú vašimi potenciálnymi klientmi vaši priatelia, napr. keď predávate kozmetiku, výživové doplnky alebo finančné poradenstvo, tak si aj ich mená a emaily zapíšte do tabuľky.
UPOZORNENIE. Skôr než sa im rozhodnete poslať nejaký „predajný email“, tak by ste mali získať od nich súhlas k zasielaniu emailov!!! Je to dôležité, lebo to vyžaduje zákon.
Existuje viacero emailových softvérov, do ktorých môžete nahrať kontakty a následne ich používať na rozosielanie emailov. Najprv sa treba do daného softvéru zaregistrovať a následne môžete do neho nahrať svoje emailové adresy.
Ak chcete emaily nahrať hromadne, tak ich treba mať uložené vo formáte CSV.
Ak ste finančný poradca, tak môžete použiť e-konzultanta. Okrem toho, že pomocou neho môžete rozosielať emaily, tak vám aj vytvorí www stránku, vďaka ktorej budete vyzerať ako profesionál. E-konzultant je do 100 emailov zdarma. Nájdete ho tu.
Ak nie ste finančný poradca, tak pre vás bude lepšie použiť inú aplikáciu na rozosielanie emailov napr. český Smartemailing alebo americký Mailchimp. Oba sú profesionálne mailovacie nástroje so skvelou funkciou autorespondera. Napr. si môžete zadať nech sa automaticky klientovi pošle email s gratuláciou k meninám.
Výhodou Smartemailingu je, že je v češtine. Mailchimp je v angličtine. Rozdiely nie sú len v jazyku, ale aj v cene. Smartemailing je na 7 dní zdarma a následne ho buď musíte zrušiť alebo si vybrať jednu z taríf (tarifa do 500 kontaktov stojí na rok 1490 Kč t. j. 53 €).
Oproti tomu Mailchimp môžete používať do 2000 kontaktov zdarma (avšak niektoré funkcie má obmedzené).
Potom čo nahráte kontakty do emailového softvéru, tak NEPOSIELAJTE klientom hneď predajný email (v ktorom ponúkate svoje služby/produkty). Najskôr pošlite vzdelávacie emaily.
To sú emaily, v ktorých im radíte a pomáhate. Až keď im pošlete tri takéto emaily, môžete poslať jeden predajný email.
Prečo by ste to mali robiť takto? Lebo hlavnou úlohou a poslaním obchodníka je ľuďom pomáhať a až potom predávať!!! A navyše pokiaľ ľuďom budete posielať len predajné emaily, tak za chvíľu ich prestanú čítať, lebo vycítia, že VÁM IDE LEN O PRACHY. A predaj cez email vám jednoducho už nebude fungovať.
Predajný email znamená, že klientovi poviete „Tu je môj produkt, takto funguje, toto sú jeho výhody a kúp si ho“ (zjednodušene povedané). Aby váš predajný email bol účinný, tak sa v ňom nezamerajte na výhody vášho produktu, ale na úžitky a prínosy pre klienta.
V skratke sa to dá povedať, že v predajnom emaile by ste mali hovoriť, čo z toho klient bude mať. Klient si produkt nekupuje kvôli samotnému produktu, ale kvôli úžitku z neho.
Napríklad: keď si klient kupuje vŕtačku, tak si ju nekupuje, aby mal vŕtačku, ale kvôli tomu, aby mohol vyvŕtať dieru a zavesiť obraz. Preto vo svojom predajnom emaile nezabudnite na prínosy a úžitky.
Najdôležitejšie na celom tomto je, že kroky 1 až 4 treba pravidelne opakovať:
Takto to treba robiť, lebo nie každý človek si prečíta každý váš email a nie každý človek v danom momente potrebuje vaše produkty. Výskumy však v tejto oblasti hovoria, že 67 % klientov, ktorí vám dnes povedia NIE, by od vás kúpili do 2 rokov.
A email je najjednoduchší, najlacnejší a najefektívnejší spôsob ako zostať s klientmi v kontakte.
Nesľubujem vám, že hneď po prvom emaile budete zarábať tisíce eur (nerád, sľubujem, čo nemôžeme splniť) a ani po druhom a ani po treťom… Ale sľubujem vám jednu vec. Ak budete veci robiť inak – tak trocha NARUBY, tak pocítite ako vám rastie váš príjem.
Ak sa vám článok páčil, dajte mu páči sa mi a zdieľajte ho so svojimi priateľmi. Ak máte nejakú otázku, ktorá s touto témou súvisí, tak ju napíšte do komentárov. Budem rád, keď sa v komentároch podelíte o vaše skúsenosti s využívaním emailu na zvýšenie predaja.
Keďže mojimi klientmi sú najlepší predajcovia a lídri v predajných sieťach, v nasledujúcom článku vám prezradím, čo robia tí najlepší z najlepších inak, aby dosahovali nadštandardné výkony a nadpriemerné zárobky. Zatiaľ vám prajem veľa úspechov.
Zdravim,chcel by som sa spytat ci tie emaily mam posielat aj cudzim ludom,ci iba svojim klientom alebo ludom ktory mi vyplnili na mojej stranke formular ale este som s nimi netelefonoval a neurobil im prezentaciu,alebo aj tym ktorym som uz volal ale povedali mi ze to nechcu?
Ďakujem
Ďakujem Lukáš za otázku, myslím si že podobnú otázku si kladú viacerí.
Emaily môžete posielať len ľuďom, ktorý vám dali na to súhlas. Takže keď sa vám niekto prihlási k odoberaniu noviniek, tak mu môžete posielať emaily. (neviem aké formuláre vám ľudia vyplňujú)
Čo sa týka klientov, tak predtým než im začnete posielať emaily je dobré im dať o tom vedieť, aby neboli prekvapený, prečo im chodia od vás emaily. Ideálne je o tom hovoriť už na stretnutí „Občas vám pošlem email…“ a nechajte si to potvrdiť…
Tým, ktorým ste volal a povedali, že to nechcú, tak je dobré sa ich v telefóne, či im môžete poslať email…(opäť potrebujete získať súhlas).
Ja túto techniku používam pri dohadovaní stretnutí a ak mi klient povie na stretnutie: „Nie, nemám záujem“, tak sa aspoň spýtam, či mu môžem poslať veci emaile. Väčšinou 80 % povie áno. A od tej chvíle mu posielam veci emailom…
Vďaka tomu úplne nestratím kontakt s klientom a v budúcnosti ho môžem znova osloviť (alebo on osloví mňa).
Osobne používam aplikáciu SENDMAILS, lenže má to jednu chybu. Moja adresa je evidovana ako rozosielatel spamu (blacklist) a neprechádzajú mi ani jednotlivé maily na určité adresy. Takže by som každému odporučil, aby si toto ošetril vopred.
Igor ďakujem za tip na emailový responder a tiež aby si ľudia dávali, aby sa ich adresa nedostala na blacklist.
Mám na vás otázku, ktorá by mohla pomôcť aj ostatným. Čo je dôvod, že sa vaša mailová adresa dostala na blacklist. Zatiaľ ste prvý človek, ktorého poznám, ktorého emailová adresa je na blackliste.
To netuším, ako tie spamfiltre fungujú. Zo začiatku sa mi vracalo 20% mailov. Pomohlo, ak som nastavil odosielanie s malou pauzou medzi jednotlivými mailami (3-5 sek.), tiež som zmenil HTML na Plain text. Databazy mam dve, jedna ca 500 adries, druhá 300. Teraz mi už nevracia maily spamfilter, ale nejaký SPF 🙁
Zdravím vás Martin, dlho už uvažujem zaviesť emailovú komunikáciu z webstránky, čo sa týka nových článkov. Jeden problém je v tom že neviem ako to zariadiť, aby ked pridám nový článok, bol automaticky odoslaný aj všetkým mojim zákazníkom, ktorých mám v databáze emailov. Používam na to rss, a odozva je síce okamžitá, no aby to vedeli aj ostatný cez email, to už nefunguje a neviem ako mám postupovať, aby to fungovalo. Vdaka za odbornú odpoveď.
Dobrý deň Michal,
ja používam na rozosielanie emailov software smartemailing. V smartemailingu mám urobené všetky formuláre na webe. Keď si niekto stiahne ebook alebo sa prihlási na odoberanie emailov, tak mi automaticky „spadne“ do mailového zoznamu.
Keď napíšem článok, tak následne napíšem email a vyberiem zoznam emailových adries (kam sa mi ukladajú všetky emailové adresy) a odošlem. Takto sa mi to rozošle na všetky emailové adresy (v mojom prípade cca 20 000).
Smartemialing je platený software. Tu je viac informácií o ňom: http://www.smartemailing.cz/ceny/?a_box=8fgakfmb
Stačí takáto odpoveď?
Skvelý článok. Ďakujem za inšpiráciu.
Dobrý deň p. Mažár,
nemám ešte skúsenosti s oslovovaním zákazníkov formou mailu, ale chcela by som svoj produkt takou formou spropagovať a predávať. Chcem sa opýtať, že pokiaľ sa jedná len o jednorázové zaslanie mailu ( nie o opätovné ďalšie zasielanie), či je aj v takom prípade nutné požiadať o súhlas so zaslaním mailu. Mám totiž podozrenie, že nedostanem žiadnu odpoveď a tým by bol celý mailový predaj viac-menej na konci:-)
Alebo, keby ste my mohli poradiť nejaký iný postup. s pozdravom
Edita M.
Áno aj pri jendorázovom emaile treba mať súhlas. Ono čo sa týka email marketingu, tak je to vec dlhodobá t. j. treba získavať emaily pravidelne a budovať svoju databázu (teda nie kupovať databázu) a s tými ľuďmi pravidelne pracovať – posielať im emaily, dávať rady, pomáhať a potom samozrejme aj predávať. Vtedy to fugnuje.
Ahoj Martin chcem sa spýtať prvé emaily by stačili aj reklamné obrázky
Ahoj Marcela, čo sa týka prvých emailov, tak ich hlavná úloha je vzdelávať resp. dať klientovi nejakú hodnotu. Všimni si, keď mi vyplníš niekde svoj email, tak prvé emaily, ktoré odo mňa dostaneš sú odkazy na vzdelávacie videá a až potom sa snažím niečo predávať.
Takže čo sa týka reklamných obrázkov, tak tie tú úlohu nesplnia. Treba napísať buď článok alebo natočiť video, v ktorom ľuďom dávaš zdarma tipy. To im dá dôvod, aby aj v budúcnosti otvárali tvoje emaily, v ktorých občas budeš predávať.