Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
(a zarobiť si ako nikdy predtým)?
„Schopnosť predať je v podnikaní zručnosťou číslo 1. Ak nedokážete predávať, neobťažujte sa stať vlastníkom firmy.“
Robert Kiyosaki
V dnešnej dobe je predaj ozajstným umením. Niektorým obchodníkom to ide úplne ľahko, iní potrebujú na lepších výsledkoch viac zamakať. Avšak nič nie je nemožné.
Úspešní obchodníci sa úspešnými nenarodili. Niečo pre to museli spraviť. Ak túžite po vyšších predajoch, pozrite si 5 spôsobov, ako to môžete dosiahnuť.
Volať väčšiemu počtu klientov nie je veľmi populárne, ale funguje to. Pokiaľ chcete viac zarábať, musíte vytočiť oveľa viac klientov. Teraz nemyslím, že ich máte riadne naštvať. 🙂
Potrebujete zvýšiť počet volaní, pretože tie vám prinesú väčší počet dohodnutých stretnutí. Čím viac stretnutí, tým vyššia je šanca, že uzatvoríte väčší počet obchodov. Matematika nepustí, viac uzatvorených obchodov = viac zarobených peňazí.
Viete, čo mi odpovedal jeden veľmi úspešný obchodník, ktorého som sa spýtal: „Prečo si tak úspešný?“ Odpoveď bola úplne jednoduchá: „Lebo robím!“
Neúspešní sú najmä tí obchodníci, ktorí nič nerobia. Netelefonujú, nedohodnú si stretnutia a neuzatvoria žiaden obchod (pretože nie je s kým). Plakanie do vankúša nepomáha. Riadne si vysúkajte rukávy a pustite sa do telefonovania.
Do kalendára si naplánujte, kedy budete telefonovať klientom a potom to spravte. Plánovanie bez akcie je úplne zbytočné. Zároveň si vypracujte systém na získavanie nových klientov a dodržujte ho.
Viac, viac, viac… Viac telefonátov, viac dohodnutých stretnutí, viac uzatvorených obchodov a viac peňazí. Niekedy viac aktivít postačí vymeniť za vyššiu efektivitu.
Predstavte si, že z 10-tich telefonátov vám vyjdú 2 stretnutia. Aby ste zvýšili svoj príjem, počet telefonátov zdvojnásobíte. Vyššia aktivita vám prinesie 4 dohodnuté stretnutia s klientom.
Čo by sa stalo, keby ste sa naučili, ako zaujať klienta cez telefón? Ako v ňom vyvolať záujem, že na stretnutie s vami vôbec nezaváha? Ak k tomu pridáte dokonale zvládnuté námietky, úspech máte na dosah.
Vyššia kvalita v telefonovaní sa prejaví aj na počte uzatvorených obchodov. Vzdelávajte sa a zdokonaľujte svoje zručnosti obchodníka. Nemusíte bezhlavo zvyšovať počet telefonátov. Efektívne telefonovanie je tiež jednou z možností vyššieho zárobku. Nie nadarmo sa hovorí: „Lepšia kvalita, než kvantita.“
Efektívne telefonovanie vám zabezpečí dostatok stretnutí s klientom. Tu však cesta úspešného obchodníka vôbec nekončí, práve začína. Sedíte s klientom zoči voči a už je len na vás, či ho dokážete presvedčiť aj naživo.
Telefonátom ste vzbudili jeho záujem. Na stretnutí musíte potvrdiť, že patríte k expertom, ktorý mu dokáže pomôcť. Presvedčte klienta, že ste profesionál, ktorý vie čo hovorí, klientovi rozumie a hlavne vyrieši jeho problém.
Ak chcete viac zarábať bez toho, aby ste museli viac robiť, začnite študovať, ako zvýšiť úspešnosť vašich stretnutí.
Naučte sa napríklad efektívnejšie vypracovať analýzu potrieb klienta, lepšie prezentovať produkt alebo zvládať námietky, ktoré vzniknú priamo na stretnutí. Vďaka tomu, pri tom istom počte stretnutí, dokážete viac zarobiť.
Existuje jednoduchý spôsob, vďaka ktorému zarobíte viac bez toho, aby ste sa aj viac narobili. Stačí zvýšiť veľkosť objednávky jedného klienta.
Ako to môžete dosiahnuť?
Inšpirujte sa u McDonalda. Keď si klient vyberie určitú ponuku, predajca mu vždy ponúkne niečo navyše. Napríklad klient si vypýta bigmac. Predajca nepovažuje klientovu objednávku za ukončenú a hneď mu nevystaví blok. Radšej sa ho spýta, či si praje celé menu alebo sendvič. Ak si klient vyberie menu, predajca pokračuje s doplňujúcimi otázkami: „Menu chcete stredné alebo veľké?“
Otázkam nie je nikdy dosť, či je to menu alebo hranolky. Vždy sa niečo nájde, čím môže predajca navýšiť prvotnú klientovu objednávku. Chcete hranolky? S kečupom alebo s majonézou?
Technika je jednoduchá. Predajca sa pýta a navyšuje objednávku, až kým klient nepovie: „Nie, ďakujem, to bude stačiť.“
Tento spôsob navýšenia objednávky nefunguje len u McDonalda. Pokojne ju použite napríklad aj pri predaji oblekov. Ak si klient vyberie vhodný oblek, k nemu mu ponúknite perfektnú košeľu, potom kravatu, topánky… Vždy je čo ponúkať. Viem o čom hovorím, lebo práve tento systém spravil zo mňa TOP obchodníka.
Správne zvolený marketing je perfektný spôsob, ako zvýšiť príjem. Ak o vás ľudia nevedia, nemôžu u vás nakúpiť.
Cieľom marketingu je osloviť a získať nových platiacich klientov. Nejde o komunikáciu iba s jedným človekom, ale rovno s celou masou ľudí. Šanca, že niekto u vás nakúpi je oveľa vyššia.
V minulosti bola reklama drahá. Nie každý si ju mohol dovoliť. Dnes je to úplne inak. Reklama je lacná, dostupná, niekedy aj zdarma. Stačí používať tie správne nástroje na zviditeľnenie seba a svojho podnikania.
Investujte napríklad do reklamy na Facebooku, vytvorte si vlastnú fanpage alebo webovú stránku. Možností je neúrekom.
Do marketingu sa odporúča investovať 10 % vášho príjmu z podnikateľskej činnosti. Avšak hneď nezačnite takým veľkým číslom. Začnite v malom. Najprv zistíte, koľko klientov vám priniesli investované peniaze do marketingu, a či sa oplatí v tom pokračovať. Napríklad investujte 10 eur do reklamy na Facebooku a sledujte, aké výsledky vám táto investícia priniesla.
Toto bolo 5 spôsobov, ako zvýšiť príjem vďaka vyšším predajom. Napíšte mi do komentárov, čo spôsobilo vyššie predaje práve vo vašom podnikaní. Teším sa na vaše skúsenosti a nech sa vám darí. 🙂
Ahoj Martin,
presne ako pises, tak tak to aj funguje. Ja by som sa ale chcel spytat na bankovy sektor, konkurencia je vysoka a ked chcem predat viac a viac bankovych produktov, tak sa mi nedari. Neviem ako vzbudit zaujem klientov o produkty aby ich kupili. Vdaka za radu.
Andrej, na to krásne fungujú crosselové otázky. Proste na konci nejakého úkonu v banke, položíš klientovi otázku na ďalší produkt – buď sa spýtať cez problém alebo cez úžitok. Veľmi pekne to robia napr. v Tatra banke.