Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

(a zarobiť si ako nikdy predtým)?

10 rád ako vymyslieť PÚTAVÝ NADPIS, ktorý získa klientov z Google

Pre obchodníkov je dôležité dostať sa na prvú stranu v Google.

Aby si vás klienti na tej prvej stránke všimli, mali by ste vyzerať inak ako všetci ostatní.

Klienta by ste mali na prvý pohľad zaujať, aby ste neunikli jeho pozornosti. Jedine tak klikne na váš odkaz a skončí na vašom webe.

Ako to dosiahnuť?

Chce to  „lákavý výklad“, čiže pútavý nadpis.

Pozvite zákazníkov sexy výkladom na „nákup“

Nadpis článku funguje ako výklad v obchode. Ako to myslím?

Asi pred 15 rokmi som sa snažil jednu svetovú značku dostať na Slovensko . Ich podmienkou bolo umiestnenie v najlepšom a najväčšom obchodnom centre (byť tam, kde sú všetci) a veľkosť výkladu (byť neprehliadnuteľný).

aký nadpis zaujme klientovÁno, výklad má priamy dopad na tržby.

Svetové značky do svojich maloobchodných prevádzok vždy posielajú presný návrh, ako má výklad vyzerať. Nestačí im byť niekde v obchodnom centre.

Pokiaľ sa neodlíšia od konkurencie a nezlákajú zákazníkov výkladom,  o mnohých sa pripravia.  A oni to vedia.

Presne takto to funguje aj s nadpisom článku. Keď je tuctový, nič nevraviaci, odfláknutý, nudný, ľudia sa z výsledkov vyhľadávania na váš web neprekliknú.

To, že sa ocitnete na prvej stránke v Google, ešte nie je zárukou, že zákazníci skončia u vás. Záleží od toho, aký nadpis použijete.

Aký nadpis článku zaručene zaujme vašich zákazníkov?

Poďme sa naučiť, ako dať nadpisu tie správne grády a fíling, ktorým sa dotkneme zákazníkov.

Kvalitný nadpis článku – správny „výklad“ vášho obchodu, by mal spĺňať určité pravidlá.

1. Použite v nadpise kľúčové slovo, ale bodku na záver si odpustite

Vaši zákazníci počúvajú na kľúčové slovo. Vystihuje ich problém a okrem toho, miluje ho aj Google.  Nemýľte si nadpis s vetou. Zabudnite na bodku na konci nadpisu, nepatrí tam.

2. Nadpis by mal byť dostatočne dlhý, ale nie dlhší ako Google dovolí

Čím viac slov nadpis má, tým výstižnejší a trefnejší môže byť. Nesmie však presiahnuť maximálny počet znakov, ktorý Google akceptuje.  V opačnom prípade vám Google „skočí do úsmevu“ a nedovolí „dohovoriť“.

Nadpis sa  nezobrazí celý. Google záver odsekne a vybodkuje. Nadpis sa stane nezrozumiteľným, stratí silu a údernosť.  Nepresvedčí zákazníkov, aby naň klikli.

aký nadpis článku zaujme klienta

Ak chcete, aby vám Google nadpis neskrátil, nesmie presiahnuť určitý počet znakov. Viac o tom píšem v článku „Detail, vďaka ktorému prichádzate o návštevnosť z Google„.

3. Buďte trefný, konkrétny, nie všeobecný

SEO_optimalizacia_clankuChcete nadpisom zasiahnuť všetkých? Takto nezasiahnete nikoho! Každý hľadá taký článok, ktorý čo najvýstižnejšie a najtrefnejšie rieši to, čo ho zaujíma.

Napríklad „Ako obchodovať“ je veľmi všeobecný titulok. Hovorí všetko a vlastne nič. Ale „Ako zvládať námietky pri obchodnom rozhovore“ je úplne konkrétny a jasný názov článku.

Nebojte sa osloviť menšiu, ale konkrétnu skupinu ľudí, ktorých spája rovnaký problém. Menej je niekedy viac.

4. Vyvolajte záujem, zvedavosť, ale neprezraďte riešenie

Ak použijeme nadpis „Len praxou sa zbavíte strachu z obchodných stretnutí“, čitateľ už nemá potrebu čítať váš článok. V nadpise ste mu prezradili celú pointu.

Nadpisom „Naučím vás, ako sa zbaviť strachu z obchodných stretnutí“ povieme, že to ide. Ako to treba spraviť, nadpis neprezrádza. Klienti si preto článok veľmi radi prečítajú.

5. Radšej hovorový výraz alebo metafora ako príliš odborné slovo v nadpise

aký nadpis článku zaujme klientovNamiesto „Ako dosiahnuť konverziu?“ použite „Ako z návštevníkov webu urobiť platiacich zákazníkov?

Ak nebudete hovoriť rečou vašich zákazníkov, nikto vás nebude čítať.

A okrem toho, tváriť sa príliš múdro, nie je na prospech veci ani v obsahu článku.

Radšej použite hovorové slovo alebo metaforu a odľahčite nadpisom celý článok.  Napríklad: „Expertný návod, ako dáte šťavu obchodnému stretnutiu aj textom na webe„.

6. Nezavádzajte ľudí, lebo vás znenávidia

Stalo sa vám, že vás zaujal nadpis v Novom čase, začítali ste sa a zistili ste, že ten nadpis bol úplne od veci? V článku ste sa to, na čo vás nalákali, vôbec nič nedozvedeli? Možno vás to riadne naštvalo a vytočilo. Áno, média to robia, ale vy to nerobte. Namiesto fanúšikov si takto narobíte nepriateľov.

7. Použite emóciu alebo dej vždy, keď je to možné

Namiesto „Tieto slová sú pre web nevhodné“, použite „Týmto slovám sa na webe určite vyhnite“.

Nevyhýbajte sa expresívnym výrazom a slovám, ktoré vzbudzujú emóciu: „Hurá, jediná účinná motivácia na chudnutie“.

8. Používajte čísla a otázky

aký nadpis článku zaujme klientov

„Ako sa naučiť sporiť?“

„Ako schudnúť bez držania drastických diét?“

„5 základných pravidiel anglickej gramatiky“

„7 rád, ako si správne vybrať notebook“

„Chcete schudnúť? Vo videu prezradím 5 tipov ako to ľahko zvládnete“

9. Vypustite z titulku nič nehovoriace a prázdne slová

Prečítajte si nadpis článku znova a znova. Zamyslite sa, čo je v ňom zbytočné a vypustite to. Vynechajte omáčky.

10. Odporúčané slová

Neviete si dať rady s nadpisom? Vyskúšajte niektorý  z týchto tipov a doplňte ho:

Návod, ako si ľahko poradiť s…, Skvelé tipy na…, Geniálne rady profesionála…, S týmto unikátnym návodom…, Vyskúšajte overené triky…, Prezradím vám originálny…, Pozor, toto skutočne funguje v…,  Toto potrebujete vedieť, aby…, Odhalím vám tajomstvo…, Presvedčte sa…

Dajte nadpisu silu

Sila vášho nadpisu rozhoduje o tom, či si ľudia kliknú na váš odkaz v Google. Môžeme ju prirovnať k sile výkladu v obchode. Len správny výklad nás zláka nazrieť do obchodu. Len správny nadpis nás zláka začítať sa do článku.

Aby ste sa s vašim nadpisom nestratili v dave a  dotkli sa vášho potenciálneho zákazníka, treba dodržiavať pravidlá, ktoré ste aj s príkladmi našli v tomto článku. Ak ich do svojich nadpisov zapracujete, privediete vašich zákazníkov z Google priamo na vašu stránku.

A nezabudnite: Aby si vaše nadpisy zákazníci všimli, mali by ste byť na prvej stránke v Google. Ako to spraviť, sa dozviete v mojom ebooku zdarma. Vo výsledkoch vyhľadávania sa tak dostanete čo najvyššie. Ak ešte k tomu budete používať trefné nadpisy, vaše články budú viac čítané a weby viac navštevované.

Stiahnite si ebook zdarma a napíšte mi vaše skúsenosti, ako dostať web na vyššie pozície v Google.

Image Map
Martin je tréner a mentor v oblasti inovatívneho predaja a online marketingu. Jeho cieľom je naučiť obchodníkov a podnikateľov využívať online marketing a moderné nástroje predaja vo svojej praxi. Je zástancom čestného a moderného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů